Nachtelijk licht

Van Marcel van Maele t/m Roger Nupie
SergeRasson

Nachtelijk licht

Berichtdoor SergeRasson » Di Feb 17, 2015 22:31

Soms ... grotendeels zijn de nachten koud. Niet eens eens het heldere schijnen van de maan in deze donkere dagen. De ochtend donker als ik in de wagen stap en avondschemering als ik mijn appartementje bereik na het einde van de dag. En het enige licht is de TV die me soelaas kan bieden in de eenzaamheid rondom mij. Een kaarslichtje om de stilte even te breken en de muziek op mijn gsm. Meer is mijn leven momenteel niet. Ik leef maar beleef niet. Miscchien bewust of onbewust wil ik dit, ik weet het niet. De enige warmte die me verwarmen kan zijn de herinneringen aan het zonnige zuiden van Frankrijk vorig jaar waar ik naar hunker en mijmeringen beleef. Verlangens en herinneringen van een vorig leven... een leven dat ik achter mij gelaten heb... een leven dat soms zo eenvoudig was maar soms ook zo turbulent... En dan komen de vragen ... WHAT DO YOU WANT? Een maagdelijk wit blad dat onbeantwoord blijft omdat het een vraag is waar ik momenteel geen antwoord verzinnen kan. Misschien straks ... misschien morgen of misschien simpelweg nooit.

Terug naar “Gedichten M-N”